Monday, March 4, 2013

penjagaan kesihatan

kali ni, aku nak bercerita tentang penjagaan kesihatan. kenapa? kenapa?

haa, macam ini cerita dia, minggu lepas, sedang aku dan Miss D (kawan baik) kelaparan, perut minta isi makanan. kami pun plan nak makan Buttermilk, kedai favourite kami. sambil berjalan, ada lah sorang lelaki (usia lebih kurang 40-an) ajak la aku dgn miss D ni, buat pemeriksaan kesihatan. apa lagi, kami pun mencuba lah.. dan didapati kami menghadapi masalah dengan lemak yg sudah tepu dalam badan ni walaupun, badan kami takde lah gemuk sangat. sesuai lah dengan bentuk badan.

nasihat saya : jom, kita amalkan diet seimbang, sebelum terlambat. dan ingat ayat ni, "BETTER LATE THAN NEVER" .

sempat lagi uncle ni, mengesyorkan produk HERBALIFE. wallaaweh, harga dia satu set dalam RM400++, mana lah kami nak dapat duit sebanyak tu.. kami masih lagi pelajar kan!

kepada anda-anda yang nak menjaga kesihatan, boleh lah dapatkan produk HERBALIFE ni, eh, aku ni bukan lah ejen ke untuk HERBALIFE, sekadar berkongsi dengan kawan-kawan.

kesihtan kita ini penting, lebih-lebih, kalau bab dalaman wanita kan! wanita kan tunjang keluarga! kalau kita sebagai wanita ni, tak menjaga kesihatan dengan baik,macam mana kita nak menjaga kesihatan keluarga, jadi, jom kita mulakan sekarang!

selamat mencuba..

Terima kasih

No comments:

Post a Comment